Artiklar

Jobba bättre på ett vackert kontor

2010-10-12
Vackra och trivsamma miljöer hjälper människor att jobba bättre. Det är lugnande och gör din arbetsplats till en mer harmonisk och kreativ miljö. Vad kan du göra för att förbättra din arbetsmiljö? Växter kan förbättra luften och försköna kontoret. Satsa på lättskötta varianter som ...

Ta risker och stick ut

2010-09-20
För att du ska bli ihågkommen behöver du göra ett intryck. Var inte blyg – stick ut! Ta risker och bjud på dig själv. Det finns inget rätt och fel och så länge du är trevlig och uppmärksam mot personen du pratar med kan ...

Hitta motivationen

2010-08-31
Lär dig hitta motivationen inom dig. Se bakåt och fokusera på dina framgångar snarare än att gräva ner dig i ältande av misslyckanden. Framgång föder framgång. Ofta gör vi människor det klassiska misstaget att lägga alltför mycket tid på gamla misstag. Varför inte ...

Ta kommando över samtalet

2010-07-18
Hur gör du för att ta och behålla initiativet i ett säljsamtal? Det är viktigt att hitta balansen mellan att följa manus och improvisera liksom mellan att lyssna och prata själv. Ta dig tid att lyssna på kunden men glöm inte att det ...

Hur hanterar du ett nej?

2010-06-26
I nio fall av tio får du ett nej. Så som du hanterar ”nej” kommer därför på kort sikt att avgöra hur trevlig din arbetsdag blir och i längden hur framgångsrik försäljare du är. Om du lär dig att hålla distans till situationen och inte ...

Så blir du trygg som telefonförsäljare

Så blir du trygg som telefonförsäljare
2010-04-16
Många tycker att det är lite läskigt att sälja över telefon. Men det finns många knep för att bli trygg som telefonförsäljare. Här delar vi med oss av våra tips och råd: För att bli trygg som telefonförsäljare är ...

Så avgör du om kunden är beredd att handla

Så avgör du om kunden är beredd att handla
2010-04-14
Vid telefonförsäljning är det viktigt att kunna avgöra om en kund är värd att lägga tid på eller om det är lika bra att avsluta samtalet och ringa vidare på listan. Såhär avgör du om kunden är värd din tid eller inte: ...

Skapa en samtalsmall

Skapa en samtalsmall
2010-02-23
Fel samtalsstruktur skapar osäkerhet och kommer leda till att dina samtal går knaggligt. En samtalsmall kan hjälpa dig att genomföra dina säljsamtal. Med en väl genomtänkt mall kommer du uppleva att försäljningen går smidigare. Följande steg kan vara bra att ha som ...
Feedback Form